«Література – це прихована енергія, що живить
повсякденне буття»
Г.Маркес
«Серед найрізноманітнішого приладдя,
потрібного людині для життя, книжка — найдивовижніше. Решта є, сказати б, продовженням
органів її тіла. Мікроскоп і телескоп с певною мірою є продовженням функції
ока. телефон - голосу; орало і меч
- це своєрідне продовження
руки. Книжка ж - це дещо відмінне: вона виступає як продовження людської уяви
та пам'яті»,— писав відомий аргентинський письменник, один із основоположників
постмодернізму Хорхе Луїс Борхес. Про
книгу найдавніших часів та її творців поговоримо сьогодні на уроці.
Літературний диктант
I) Назвіть три найдавніші книги, у яких закладені основи релігійних
віровчень і які є моральними кодексами народів, що їх створили, джерелом
натхнення для багатьох митців наступних поколінь.
2) Вихідною основою європейських літератур
є...
3)
Автор «Іліади» та «Одіссеї».
4) Осуд війни та її жорстокості, співчуття
людському горю, повага до людини, поетизація її героїзму та подвигу - пе
основні думки...
5)
В «Одіссеї» поєднуються елементи
6)
Найвідоміша давньогрецька поетеса.
7)
Автор трагедії «Прометей закутий».
8) Поетизація римської доблесті,
патріотичного служіння державі, величі Риму як провідної настанови й основного
пафосу, присутні в поемі.
9)Найвідоміший твір римського поета Овідія Назона…
10) Кого чи що оспівує Вільям Вордсворт у
сонеті «До прекрасного»?
II)
Що є джерелом сюжетів, тем, образів і мотивів античної
літератури?
12) Що лежить в основі тематики
й проблематики античної літератури?
Інтерактивна вправа (Визначити головні ознаки раннього, високого
і пізнього Відродження в літературі. Записати ці ознаки у зошити)
♦ Великі наукові та географічні відкриття;
♦ створення національних держав, розвиток світової торгівлі;
♦ формування літературних мов нації;
♦ відродження античної спадщини;
♦ виникнення нової свідомості — гуманізму;
♦ ідеал людини — усебічно розвинена особистість;
♦ у центрі уваги літератури й мистецтва — людина, її внутрішній світ
(в античності — людина і її зовнішній світ).
Інтерактивна вправа
(поєднайте письменників з назвами їхніх творів.)
1) П. Кальдерон
|
а) «Міщанин-шляхтич»
|
2) Ж. Б. Мольєр
|
б) «Простак»
|
3) Вольтер
|
в) «Життя — це сон»
|
4)Й. В. Ґете
|
г) «Крихітка Цахес...»
|
5) Й. К. Ф. Шиллер
|
д) «Фауст»
|
6) Е. Т. А. Гофман
|
ж) «Вільгельм Телль»
|
Завдання: підготувати розповідь
про літературний твір, що справив найсильніше враження.
Немає коментарів:
Дописати коментар