субота, 4 квітня 2020 р.

Дистанційне навчання 11- Б

Тема уроку: Найвидатніші здобутки світової літератури доби античності, Середньовіччя, Відродження, XVІІ, XVІІІ ст., а також  XІX ст.


«Література – це прихована енергія, що живить повсякденне буття»
                                                                                              Г.Маркес

 «Серед найрізноманітнішого приладдя, потрібного людині для життя, книжка найдивовижніше. Решта є, сказати б, продовженням органів її тіла. Мікроскоп і телескоп с певною мі­рою є продовженням функції ока. телефон - голосу; орало і меч -  це своєрідне продовження руки. Книжка ж - це дещо відмінне: вона виступає як продовження людської уяви та пам'яті»,— писав відомий аргентинський письменник, один із основоположників по­стмодернізму  Хорхе Луїс Борхес. Про книгу найдавніших часів та її творців поговоримо сьогодні на уроці.
Літературний диктант
I) Назвіть три найдавніші книги, у яких закладені основи релі­гійних віровчень і які є моральними кодексами народів, що їх створили, джерелом натхнення для багатьох митців наступних поколінь.
2) Вихідною основою європейських літератур є...
3) Автор «Іліади» та «Одіссеї».
4) Осуд війни та її жорстокості, співчуття людському горю, повага до людини, поетизація її героїзму та подвигу - пе основні дум­ки...
5) В «Одіссеї» поєднуються елементи
6) Найвідоміша давньогрецька поетеса.
7) Автор трагедії «Прометей закутий».
8) Поетизація римської доблесті, патріотичного служіння дер­жаві, величі Риму як провідної настанови й основного пафосу, присутні в поемі.
9)Найвідоміший твір римського поета Овідія Назона…
10) Кого чи що оспівує Вільям Вордсворт у сонеті «До прекрасно­го»?
II) Що є джерелом сюжетів, тем, образів і мотивів античної літера­тури?
12) Що лежить в основі тематики й проблематики античної літера­тури?

Інтерактивна вправа  (Визначити головні ознаки раннього, високого і пізнього Відродження в літературі. Записати ці ознаки у зошити)
♦ Великі наукові та географічні відкриття;
♦ створення національних держав, розвиток світової торгівлі;
♦ формування літературних мов нації;
♦ відродження античної спадщини;
♦ виникнення нової свідомості — гуманізму;
♦ ідеал людини — усебічно розвинена особистість;
♦ у центрі уваги літератури й мистецтва — людина, її внутрішній світ
(в античності — людина і її зовнішній світ).

Інтерактивна вправа
(поєднайте письменників з назвами їхніх творів.)

1) П. Кальдерон
а) «Міщанин-шляхтич»
2) Ж. Б. Мольєр
б) «Простак»
3) Вольтер
в) «Життя це сон»
4)Й. В. Ґете
г) «Крихітка Цахес...»
5) Й. К. Ф. Шиллер
д) «Фауст»
6) Е. Т. А. Гофман
ж) «Вільгельм Телль»

Завдання: підготувати розповідь про літера­турний твір, що справив найсильніше враження.

Немає коментарів:

Дописати коментар