Поетична хвилинка
Виразне читання поезії
Ти пішла по пухнастому килиму,
На який ще ніхто не ступав.
Та у вирі безмежному, білому
Десь твій слід попід снігом пропав.
Стою сам серед білого марева.
Не нажарт розгулялась зима.
Крутить вітер холодними хмарами,
А тебе все нема тай нема.
Я чекаю на тебе щовечора ,
В ясний день і в нічну заметіль,
Бо я вірю,що знову на плечі нам
Упаде снігу біла постіль.
Дні минають, а я все надіюся,
Виглядаю тебе знов і знов.
Сніг пройде, хуртовина розвіється
І повернеться наша любов.
А сніг падає, падає, падає
На долоні гарячі мої,
Та мене він сьогодні не радує,
Бо сліди засипає твої.
На який ще ніхто не ступав.
Та у вирі безмежному, білому
Десь твій слід попід снігом пропав.
Стою сам серед білого марева.
Не нажарт розгулялась зима.
Крутить вітер холодними хмарами,
А тебе все нема тай нема.
Я чекаю на тебе щовечора ,
В ясний день і в нічну заметіль,
Бо я вірю,що знову на плечі нам
Упаде снігу біла постіль.
Дні минають, а я все надіюся,
Виглядаю тебе знов і знов.
Сніг пройде, хуртовина розвіється
І повернеться наша любов.
А сніг падає, падає, падає
На долоні гарячі мої,
Та мене він сьогодні не радує,
Бо сліди засипає твої.
Кожна людина має свій шлях у житті, шлях
радості й печалі, турбот і піклувань,
любові і розчарування, шлях вічності і шлях скінченності. Кожен шукає в житті
собі друга, партнера, того, хто здатний зрозуміти, розділити радощі та печалі.
Усі ми прагнемо любові, прагнемо любити і хочемо, щоб любили нас, а для цього
потрібен об’єкт нашої любові. Саме це штовхає нас шукати ту єдину (єдиного),
котра стане втіленням наших мрій і сподівань. Так. Сьогодні ми поговоримо про
кохання, любов.
Словникова робота
Кохання або
любов - почуття глибокої сердечної прихильності до особи іншої
статі. (Тлумачний словник)
Цікаві факти
Любов внесена
до реєстру захворювань Всесвітньою організацією охорони
здоров'я. Міжнародний шифр хвороби — F.63.9
- «Розлади звичок та спонукань,
неуточнені».
Ерік Сігал (16
червня 1937, Бруклін, Нью-Йорк — 17
січня 2010, Лондон) — американський письменник і сценарист.
Народився в
родині рабина. Закінчив Гарвард у 1958. Ерік Сігал був професором
античної літератури в Гарварді, Йелі і Прінстоні, поєднуючи викладацьку
діяльність з написанням кіносценаріїв.
1968 — написав сценарій до анімаційного музичного фільму «Жовтий підводний
човен» (Yellow Submarine), присвяченого групі The Beatles.
1969 — написав повість про любов студента Гарварду і студентки Редкліффського
коледжу, яка вмирає у фіналі від раку. Повість Сігала не
викликала цікавості видавців, і літературний агент автора запропонував йому
написати на її основі сценарій, який придбала кіностудія Paramount Pictures.
Фільм «Історія
любові» (Love Story, режисер Артур Гіллер) за сценарієм Сігала вийшов на екрани 1970 року. Картина, головні ролі в якій зіграли Райан
О'Ніл і Елі
Макгроу, стала лідером прокату 1971 і була номінована на 7
премій «Оскар», у тому числі за найкращий сценарій, проте отримала лише одну
нагороду — за музику (автор — Френсіс
Лей, музична тема з фільму набула світової популярності).
«Історія любові» з моменту її виходу на екрани постійно є у списках найромантичніших фільмів.
Після початку
зйомок Paramount Pictures запропонувала Сігалу знов переробити сценарій на
повість. Книга «Історія любові», що надійшла у продаж до прем'єри фільму, стала
бестселером в США і була перекладена 33 мовами (в тому числі українською —
переклад Пінчевського Марка, Тереха Олександра був опублікований у журналі «Всесвіт»).
1977 року видали продовження твору — «Історію Олівера» (Oliver's Story),
яка також була екранізована.
Згодом Сігал викладав античну літературу у Гарвардському і Принстонському університетах. Автор низки наукових праць.
З 1975 був
одружений на Керен Маріані Джеймс, мав двох дочок.
Останні 25
років життя мав хворобу Паркінсона. 19
січня 2010 похований на одному з цвинтарів Лондона.
Цікаво знати
Фільм, що
вийшов услід за книгою, врятував студію «Парамаунт Пікчерз», що знаходилася на
межі банкрутства: вкладені у виробництво два мільйони повернулися двомастами
мільйонами прибутку і семи номінаціями на «Оскар», включаючи сценарну для
Сіґела. Фільм Артура Гіллера «Історія кохання» став лідером прокату у 1970
році, але отримав лише одного Оскара – за музику, автором якої є Френсіс Лей.
Музична тема твору набула світової популярності. З моменту виходу на екрани
«Історія кохання» регулярно включається до списків найромантичніших фільмів.
«Історія одного кохання» дивним чином поєднує сюжет про Попелюшку (сіру
мишку в окулярах), яка завоювала сучасного принца, з мотивами шекспірівської
«Ромео і Джульєтти» та сентиментальних повістей, де щастю героїв заважають
життєві обставини чи лихі люди. Більш начитані знайдуть тут дзеркальне
відображення студентської любовної історії юного Майкла Корлеоне з «Хрещеного
батька». Знавці історії американської літератури відшукають переспів сюжету
забутої нині п’єси І.Зангвілла «Плавильний котел» (1908) та мотив
змішання народів у плавильному чані Америки. У творі немає оригінального
сюжету, немає постановки злободенних проблем часу. І хоча «Історія одного
кохання» написана за стандартами «масової літератури», але вона має свої
художні достоїнства, поетизує людські почуття, відстоює людяність і віру в
краще.
Незважаючи на явні запозичення з класичної літератури і стереотипність
подій та героїв, Сігел має власну
манеру творчості: небагатослівна проста розповідь, почуття гумору, влучна і
точна оцінка життєвих ситуацій, використання катарсису у фіналі. Про
життя героїв розповідається в стилі газетної публікації. Ми нічого не знаємо
про зовнішність героїв, ні про їхні характери. Автор дає дуже загальну
інформацію про персонажів: марка автомобіля, який належить герою, книги, які
він читає, музика, яку герої слухають, розмір зарплати, яку отримує герой,
точна адреса, де він живе. Ніякого психологізму, ніякої індивідуалізації ви не
знайдете. Чому? Такий спосіб американського мислення. Якщо американець знає все
вище перераховане, у нього автоматично складається образ героя, є чітке
уявлення про людину та її життя. Американський літературознавець Марк Спілка
назвав це «розрядженим стилем», мовляв Сіґел «залишив у тексті та фільми
пробіли для аудиторії, щоб вона сама заповнила їх тим, що знає, відкинула те,
чого боїться, і насолодилася тим, чого завжди прагнула».
Творчість Е.Сіґела знаходиться на межі серйозної і масової літератури, її
не можна однозначно назвати класикою американської літератури. Критики вважають
її швидше не літературним, а соціальним явищем. Президент Ніксон в
інавгураційній промові закликав дати американцям, у першу чергу молоді, нову
позитивну програму, яка б об’єднала американське суспільство. Сіґел чітко вловив
стан суспільства, його запити та подав Америці ідею повернення до вічних
цінностей життя. «Історія одного кохання» появилась вчасно – читач втомився від
війни, соціальної напруги, економічних проблем і модерністської елітарної
творчості. Книга Сіґела співпала з очікуваннями «мовчазної більшості», яка не
погоджувалася з шляхом хіппі, шляхом радикалів і терористів, і створила
позитивний ідеал, відродила віру в «американську мрію» як стиль життя.
Однак, якби твір не мав ознак художності, він не став би ніколи
популярним.
Домашнє завдання: докладніше
ознайомитися із біографією письменника; характеризувати головні образи повісті «Історія одного кохання»;
перечитати трагедію В. Шекспіра "Ромео і Джульєтта", напишіть
рецензію до твору.
Немає коментарів:
Дописати коментар