вівторок, 17 березня 2020 р.

Дистанційне навчання 10 клас

Тема уроку: Теоретичні засади й художні відкриття поезії французького символізму.
Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці.
Поль Верлен "Поетичне мистецтво", "Осіння пісня". Естетичні погляди у вірші "Поетичне мистецтво". Зображення пейзажів природи і душі в "Осінній пісні"


  Генеза символізму. Наприкінці XIX ст. письменники активно шукали шляхів оновлення літератури. Реалізм і натуралізм уже не задовольняли потреби митців, які намагалися здійснити прорив зі світу буденного у світ краси та гармонії, де панує вічна істина. Письменники мріяли про твори, які відображали б не об’єктивні предмети та життя людей, а духовне буття, що, на їхню думку, має особливі закони. Як зазначав С. Малларме, усе єство поетів заполонила думка про книжку, де було б «орфічне потрактування Землі, справжнє призначення поета й найвища мета літературного дійства — бути знаряддям духу». Ці прагнення втілено в теорії й практиці однієї з літературних течій модернізму — символізму, який виник і найяскравіше розвинувся у французькій поезії, справивши величезний вплив на світову літературу.
З глибокої давнини людській культурі було притаманне символічне розуміння світу, тобто сприйняття явищ як певних знаків, що опосередковано відображають сутність речей, їхніх властивостей, узагальнюючи ті чи інші погляди, вірування та мрії.
У літературі останньої третини XIX — початку XX ст. намітився перехід до модернізму, позначений прагненням до розриву з традицією, пошуку нових форми та змісту художніх творів (власне, й сам термін «модернізм» походить від фр. moderne — «новітній», «сучасний»).
Одним із продуктивних напрямів раннього модернізму був імпресіонізм (від фр. impression — «враження») — художній напрям, що виник у Франції в другій половині ХІХ ст. Заснований на принципі безпосередньої фіксації вражень, спостережень, співпереживань. Зародившись у живописі, згодом поширився на літературу та інші види мистецтва. Термін «імпресіонізм» уперше вжитий із різко негативним значенням для критичної оцінки картини Клода Моне «Враження. Схід сонця» (1872).
https://www.youtube.com/watch?v=gzMYq-F9nfc


https://www.youtube.com/watch?v=sIgcvZtJzD8





Немає коментарів:

Дописати коментар